Google Arts and Culture

V rámci vlastního úkolu jsem se zaměřil na průzkum platformy Google Arts & Culture. Do dnešního okamžiku jsem tento „projekt“ víceméně neznal, protože na cvičení samotném si moji pozornost zasloužila primárně konfigurace carboardu, a tedy bohužel nevyšel čas na samotné seznamování s aplikacemi.

Už od prvního okamžiku, co jsem navštívil webovou stránku Google Arts & Culture, jsem měl pocit jakéhosi vnitřního klidu, možná za to mohlo počáteční nastavení, se kterým jsem se do zkoumání ponořil, nicméně jsem se nakonec v tomto úžasném prostředí pohyboval delší časový úsek, než jsem si na úkol vyhradil, ale to vůbec nevadilo.

Za tu dobu jsem stihl prozkoumat přehršel zajímavých prohlídek od známého ostrova muzeí v Berlíně (samozřejmě včetně Nefertiti) přes Yellowstonský národní park až po dynamický průlet historií japonských kimon. Vše doplněné o praktické informace a kontextualizované dalšími příběhy. Ostatně celé tohle propojování vnímám jako jednu z úžasných funkcionalit, protože takto může člověk/student/učitel spojovat určité historické reálie s konkrétními kulturními projevy a naopak.

Zde vidím právě největší potenciál pro výuku, žáci mohou dostat za úkol přečíst dané téma (nebo jeho část) a následně poreferovat ostatním studentům o jejich zážitcích, případně o tom, kam je jejich bádání doneslo. Ovšem velkou zábranou je zde zajisté právě jazyková bariéra, tedy osobně vnímám využití v ČR v rámci výuky angličtiny ve spojení s dějepisem / dějinami umění / výukou cizích jazyků. Tento interdisciplinární přístup by mohl vést k zajímavějším výsledkům, než se dané obsahy učit separátně.

Témata

Tato témata mě nejvíce zaujala svým edukačním potenciálem:

  • Books: From Scrolls to Screens ‒ práci s tímto tématem si dokážu představit i u nás na KISKu jakožto úvodní pojednání o knihách jako takových,
  • Second World War ‒ úžasný materiál s velkým počtem materiálů vztahujících se k WWII, dle mého názoru ideálně jako doplňující materiál do výuky dějepisu (podobně je zpracováno i téma Holocaustu)
  • AI: More than Human ‒ znovu skvěle zpracované texty a vizualizace k tématu AI, doporučil bych tyto informace poskytnout alespoň jako doprovodné materiály.

Je ale pravdou, že na webu lze najít víceméně ke každé významnější historické události (či osobnosti) velký počet informací, proto znovu opakuji, že největší význam zde vidím ve výuce dějepisu doplněnou o tyto další kontexty.

V krátkosti již jen poznamenám, že poutavou částí webu je taktéž záložka s experimenty, kde se zájemci mohou dozvědět o nejnovějších inovativních aplikacích augmentované a virtuální reality v kultuře, osobně mě nejvíce zaujal projekt The Deep Listener – Serpentine Augmented Architecture.

Tento úkol jsem si nadmíru užil a věřím, že se k Google Arts & Culture budu nadále vracet, a to třeba i s vlastním cardboardem.

One thought on “Google Arts and Culture

  1. Popravdě bych u tohoto úkolu potřebovala více důkazů o práci. Takto mám pocit, že jsi prošel pěkně fázi objevování v tématu, ale zůstala Ti obrovská rezerva odvést další kus práce.

    Like

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started